هات تپ شرکت گاز- ۳۶X4 اینچ

درباره محصول

عملیات هات تپ ۳۶×۴ اینچ شرکت گاز استان تهران

محل انجام عملیات: جاده مخصوص تهران- کیلومتر ۲۲

سایز لوله اصلی: ۳۶ اینچ

سایز انشعاب: ۴ اینچ

جنس لوله: کربن استیل

جهت عملیات:  افقی

 

 

هات تپ شرکت پیشگام صنعت ابزار در کیلومتر ۲۲ جاده مخصوص تهران- کرج با موفقیت به اتمام رسید. این عملیات متعلق به شرکت گاز استان تهران بوده و در بهمن ماه ۱۳۹۵ با حضور ناظرین و نمایندگان شرکت گاز استان تهران به انجام رسید.  در نهایت نیز کوپن لوله به عنوان خروجی عملیات هات تپ، تحویل کارفرما گردید و تأییدیه حسن اجری کار توسط شرکت گاز اخذ شد. شرکت پیشگام صنعت ابزار پیمانکار انحصاری شرکت گاز استان تهران در زمینه عملیات های انشعاب گرم از خطوط لوله گاز می باشد. گرچه این عملیات ها معمولاً دارای سایز  انشعاب کوچک بوده و به صورت افقی انجام می شوند، اما فشار بالای کاری از یک سو، و این نکته که اغلب این عملیات ها برای استفاده شهری و در محیط های پر مصرف انجام می شود بر میزان حساسیت کار می افزاید. چرا که در صورت بروز هر گونه ایراد و نیاز به قطعی جریان سیال، بخش زیادی از مصرف کنندگان شهری دچار مشکل خواهند شد.

در این عملیات پس از اتمام حفاری و بازرسی شرایط محیط کار بر حسب شاخص های ایمنی، جوشکاری سدل نیپل روی لوله به انجام رسیده  و سپس ولو و دستگاه هات تپ برای انجام عملیات روی سدل نیپل نصب گردیدند. برای این عملیات به دلیل سایز پایین انشعاب و نسبت اختلاف بالای سایز لوله اصلی به سایز انشعاب، از اتصال سدل نیپل استفاده گردید. معمولاً برای این قسم عملیات ها بهره گیری از اتصال اسپلیت تی مقرون به صرفه نبوده و توجیه فنی نیز نخواهد داشت، چرا که ساخت اسپلیت تی با ابعاد ۳۶ اینچ برای یک انشعاب ۴ اینچی موضوعیت چندانی ندارد. از سوی دیگر استفاده از ولدولت نیز قابل توجیه نبود زیرا سیال از نوع گاز بوده و فشار و سیالیت بالای آن، در کنار سایز ۴ اینچی انشعاب، جهت استفاده از اتصال ولدولت چندان قابل توحیه نخواهد بود.

پیش از انجام عملیات، با مرور دوباره چک لیست و در نظر گرفتن تمامی متغیرهای دخیل در اجرای فرایند هات تپ، صحت و دقت فرایندهای پیش آماده سازی مورد تأیید قرار گرفته و سپس عملیات انشعاب گرم هات تپ بدون بروز ایراد با موفقیت به اتمام رسید. این عملیات ظرف مدت زمان کوتاه انجام شد و در نهایت کوپن بریده شده از لوله استخراج و به ناظران کارفرما تحویل داده شد. عملیات در روز ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۹۵ به انجام رسید.

شرکت پیشگام صنعت ابزار طی سال های متمادی پیشین پیمانکار انجام عملیات های هات تپ شرکت گاز استان تهران بوده است و عملکرد مثبت ما در زمینه ارائه خدمات مطمئن و ایمن هات تپ، باعث جلب اعتماد کامل شرکت گاز جهت سپردن این سرویس پیچیده خطوط لوله شده است.