هات تپ OIEC

درباره محصول

عملیات هات تپ ۳۲×۱۶ اینچ پارس جنوبی

محل انجام عملیات: عسلویه- مجتمع گازی پارس جنوبی- فازهای ۲۰ و ۲۱

سایز لوله اصلی:  ۳۲ اینچ

سایز انشعاب:  ۱۶ اینچ

نوع سیال: گاز

نوع انشعاب: عمودی

فشار کاری:  ۲۵ بار

جنس لوله: کربن استیل

هات تپ روی خطوط لوله حاوی میعانات گازی میدان گازی پارس جنوبی یکی از پروژه های موفق اخیر هات تپ شرکت پیشگام صنعت ابزار محسوب می شود که در زمستان ۱۳۹۵ به انجام رسید. در این عملیات شرکت پیشگام صنعت ابزار به عنوان طرف سوم و در نقش پیمانکار شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) محسوب می‌شد و پروژه هات تپ مذکور بخشی از طرح ملی توسعه میدان گازی فازهای پارس جنوبی بشمار می‌رفت. در واقع کارفرمای اصلی طرح شرکت نفت و گاز پارس به شمار میرفت و مجموعه مهندسی و ساختمان صنایع نفت به عنوان پیمانکار طرح توسعه خطوط میدان گازی، شرکت پیشگام صنعت ابزار را به عنوان مجری عملیات انشعاب گرم هات تپ برگزید.

به دلیل ابعاد و مختصات ملی طرح و حساسیت‌های پیش رو و نیز با توجه به فشار طراحی بالای خط، هم پرسنل هات تپ شرکت پیشگام صنعت ابزار و هم تیم مهندسی و نظارت شرکت OIEC تمام تلاش خود را صرف ارائه بهترین سرویس هات تپ خطوط لوله کردند. خصوصاً در مرحله طراحی و ساخت اسپلیت تی، فرایند اجرایی تحت نظارت مهندسین شرکت OIEC و در محل کارگاه مرکزی شرکت پیشگام صنعت ابزار انجام شد. پس از اتمام فرایند ساخت اسپلیت تی نیز قطعه برای انجام آزمونهای غیر مخرب و نیز تنش زدایی ارسال و پس از اتمام فرایندهای مربوطه به محل سایت جهت نصب ارسال گردید.

انجام عملیات هات تپ نیز تحت نظارت ناظرین شرکت کارفرما و با حساسیت و دقت ویژه به انجام رسید. فرایندهای مهندسی شامل طراحیها، محاسبات و برنامه‌ریزی ها به قدری دقیق بود که در نهایت عملیات هات تپ در اسرع وقت و بدون تزاحم با سایر فرایندهای سایت طبق برنامه زمان‌بندی به اتمام رسید. تصاویر گویای آن است که کلیه مراحل انجام کار با دقت و زیر نظر مهندسین شرکت OIEC به انجام رسیده است و در نهایت کوپن بریده شده از لوله که گواهی بر صحت کامل عملیات هات تپ می باشد به ایشان تحویل داده شد.

شرکت پیشگام صنعت ابزار دارای پیشینه و سوابق طولانی در انجام عملیات های هات تپ و استاپل در این عملیات نیز توان فنی و مهندسیو  اجرایی خود را به اثبات رساند. تدوین دستورالعمل و چک لیست دقیق و کاملاً متناسب با اقتضائات کار، رعایت اصول ایمنی و بهداشت در کلیه فرایندها و انجام متبحرانه مراحل گواهی بر ضیب اطمینان بالای فرایندهای اجرایی شرکت پیشگام صنعت ابزار به حساب می‌آیند.