فروش دستگاه هات تپ


تاریخ ارسال : ۹۶/۰۱/۰۷


دستگاه هات تپ

فن آوری هات تپ از جمله تکنولوژی های به روز می باشد که سابقه آشنایی صنعت کاران و مهندسین واحدهای صنعتی مربوط به خطوط لوله با آن به همین چند ساله اخیر باز می گردد. حتی می توان گفت با وجودی که به همت پیمانکارن و مجریان عملیات هات تپ در کشور این سرویس خدماتی طی سالیان اخیر جای خود را باز کرده است و تبدیل به فن آوری ای نام آشنا در صنایع نفت و گاز گردیده است، با این وجود بسیاری از فعالان صنایع مرتبط با این فن آوری آشنایی ندارند. از این رو فعالیت تبلیغاتی و ترویج جهت تشویق واحدهای صنعتی به استفاده از این سرویس خطوط لوله همچنان در دستور کار واحدهایی محسوب می شود که ارائه دهنده خدمات مذکور می باشند. شرکت پیشگام صنعت ابزار یکی از مجریان نام آشنای عملیات های هات تپ، استاپل و سایر خدمات خطوط لوله به شمار می رود که حدود دو دهه سابقه فعالیت در زمینه تأمین تجهیزات و ارائه خدمات مذکور در کشور را دارا می باشد و از این حیث توانسته است بخشی از بار بهره گیری از مزیت های فن آوری هات تپ در کشور را بر عهده بگیرد. بازاریابی و تشویق مشتریان به استفاده از این سرویس خطوط لوله در رأس برنامه های این شرکت بوده است و از بدو شکل گیری دوره های مستمر معرفی محصولات و خدمات به واحدهای مرتبط را پیاده سازی کرده است. از خلال این فعالیت ها دستواردهای قابل ملاحظه ای نصیب ما شده است و توانسته ایم ضمن معرفی خدمات خود به مشتریان بالقوه آن ها را در استفاده از فن آوری انشعاب گرم ترغیب کنیم. در این راستا نه تنها واحدهای نفتی و گازی، بلکه صاحبان صنایع دیگر که به نحوی می توانسته اند از خدمات هات تپ بهره ببرند نیز تشویق به بهره گیری از این تکنولوژی شده اند. انجام ده ها عملیات هات تپ در مجتمع فولاد خوزستان توسط شرکت پیشگام صنعت ابزار، انجام عملیات های هات تپ برای شرکت آب و فاضلاب تهران، انجام عملیات انشعاب گرم hottap برای شرکت سیمان آبیک و مواردی از این قبیل نشان گر تلاش بی وقفه ما برای معرفی این سرویس به تمامی مشتریانی بوده است که می توانند از مزایای عملیات انشعاب گیری به روش گرم استفاده بهینه بکنند.

هات تپ

دستگاه هات تپ

ضمن این که بسیاری از واحدهای صنعتی دیگر گرچه طی این فرایندها درخواستی برای انجام عملیات هات تپ نداشته اند اما فرایندهای بازاریابی ما آن ها را با این فن آوری و مزایای آن آشنا کرده است و از این رو در مواقعی که نیاز به انشعاب گیری خواهند داشت بدون شک عملیات انشعاب گرم را بر روش های سنتی انشعاب گیری که هزینه و نیروی انسانی بالایی را طلب می کنند، ترجیح خواهند داد.

اما چنان که اشاره شد فعالیت های ما در زمینه hottapping به صرف ارائه خدمات و انجام عملیات در محل محدود نمی شود بلکه شرکت پیشگام صنعت ابزار از معدود ارائه دهندگان و تأمین گنندگان داخلی تجهیزات هات تپ و استاپل قلمداد می شود. ما به عنوان نمایندگی انحصاری شرکت میراژ انگلستان دارای تجربه درخشان در زمینه واردات این تجهیزات به کشور می باشیم. فروش دستگاه هات تپ با کلیه قطعات لازم و قطعات یدکی مربوطه، فروش دستگاه استاپل با لوازم انجام عملیات، فروش دستگاه های تعمیر خطوط لوله در محل با قطعات یدکی و مواردی از این قبیل از جمله سرویس هایی می باشد که شرکت پیشگام صنعت ابزار پیش از ورود به عرصه کار اجرایی و عملیاتی در تهیه و تدارک شان کوشا بوده است. سابقه ما در این زمینه به حدود بیست سال می رسد و از این رو نسبت به تمامی ابعاد و مختصات بازار این محصولات آشنایی و اشراف داریم. چنان که بدیهی است واحدهای صنعتی اغلب استفاده از خدمات هات تپ را خرید دستگاه هات تپ ترجیح می دهند چرا که این سرویس ویژه خطوط لوله در اغلب واحدهای صنعتی نفتی و گازی ماهیت منحصر بفرد و ادواری دارد و از این رو ترجیح شان بر آن است که در مواقع نیاز به خدمات عملیاتی hot tap ما رجوع کنند. مزایایی که مشتریان خدمات هات تپ از آن بهره می برند را می توان به شرح زیر برشمرد:

  • اول آن که هزینه خرید دستگاه هات تپ به نسبت استفاده از خدمات هات تپ بالاتر خواهد بود. ممکن است یک واحد صنعتی در سال به موارد معدودی نیاز به عملیات انشعاب گیری گرم داشته باشد و از این رو خرید دستگاه هات تپ برای وی چندان به صرفه نباشد. بنابراین طبیعتاً ترجیح خواهد داد از خدمات هات تپ توسط یک مجری تخصصی و حرفه ای فرایند مذکور بهره بگیرد.
  • نکته دوم هزینه تعمیرات و نگهداری و انبار داری دستگاه هات تپ می باشد. اگر قرار بر این باشد که استفاده مفید از دستگاه مذکور محدود به صرفاً چند روز در سال باشد، طبیعتاً در بقیه اوقات سال دستگاه بی استفاده در انبار باقی خواهد ماند و هزینه های ناشی از نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه بمنظور ممانعت از فرسودگی و استهلاک دستگاه به صورت کاذب بر واحد صنعتی تحمیل خواهد شد.
  • عملیات های هات تپ یک واحد صنعتی اقتضائات و شرایط فنی و محیطی متفاوتی خواهند داشت. از سوی دیگر می دانیم که به ازای سایزهای متفاوت انشعاب گیری مدل های مختلف و متفاوتی از دستگاه هات تپ وجود دارند. برای مثال عملیات انشعاب گیری گرم به سایز ۳ اینچ توسط یک دستگاه هات تپ با مدلی خاص انجام شدنی است و عملیات انشعاب گیری گرم ۲۴ اینچ با دستگاهی با مدل دیگر قابل انجام است. بنابراین واحد صنعتی برای انجام هر عملیات هات تپ متفاوت از موارد پیشین می بایست یک دستگاه هات تپ جدید بخرد. طبیعتاً هزینه خرید، انتظار برای وارد شدن دستگاه به داخل کشور و انجام ترتیبات رسمی تا موعد تحویل محصول به واحد صنعتی مذکور از جمله هزینه های سرباری است که بر بودجه این شرکت تحمیل خواهد شد. این در حالی است که در صورت استفاده از خدمات هات تپ مجریان و پیمانکاران این فن آوری خود دارای انواع دستگاه های هات تپ بوده و قادرند سر موعد نیاز شرکت مذکور عملیات را با حداکثر اطمینان به انجام برسانند. شرکت پیشگام صنعت ابزار به عنوان پیمانکار هات تپ دارای چندین دستگاه در سایزهای مختلف و مناسب برای انواع عملیات های انشعاب گیری است. تجهیزات ما انشعاب گیری از سایز ½ اینچ تا ۷۲ اینچ را پاسخ می دهند، ضمن این که اخیراً موفق به طراحی تجهیزات به منظور عملیات هات تپ تا سایز ۱۲۰ اینچ نیز شده ایم. گرچه بزرگ ترین عملیات انشعاب گیری ما در سایز ۴۸ اینچ بوده است و مشتریان درخواستی بالاتر از این سایز برای ما نداشته اند اما دانش و تکتنولوژی ما به ما اجازه انجام عملیات تا سایز ۱۲۰ اینچ را می دهد.
  • عملیات هات تپ یک فرایند با ماهیت ویژه و دارای پیچیدگی های خاص خود است. متغیرهای عدیده ای در انجام صحیح عملیات انشعاب گرم هات تپ دخیل هستند که عدم رعایت هر کدام از آن ها تبعات جبران ناپذیری برای واحد صنعتی مذکور به همراه خواهد داشت. برای این که یک مجتمع قادر به انجام عملیات انشعاب گرم باشد می بایست در درجه اول یک تیم مهندسی خبره جهت انجام مطالعات تحقیق و توسعه فراهم شود تا بتوانند دستورالعمل های استاندارد انجام عملیات را تدوین کنند. از سوی دیگر در صورتی که فرایندهای مطالعاتی و مهندسی نیز به خوبی انجام شوند، نفس انجام مراتب و مراحل عملیات hot tap نیازمند اپراتورهای حرفه ای و آشنا به کار است. سپری کردن دوره های آموزشی مطمئن به همراه تجربه انجام عملیات هات تپ حداقل مؤلفه هایی محسوب می شوند که یک اپراتور را به تکنسین واجد صلاحیت برای انجام عملیات هات تپ تبدیل می کنند. صرف هزینه و نیروی انسانی در این سطح برای یک واحد صنعتی تنها در صورتی دارای توجیه اقتصادی و فنی خواهد بود که عملیات مذکور جزو روال جاری و هر روزه او محسوب شود. اگر قرار بر این باشد که به منظور انجام ۵ تا ۱۰ عملیات هات تپ در یک سال، واحد صنعتی متقبل این حجم از هزینه و ریسک شود طبیعتاً توجیه اقتصادی انشعاب گیری گرم زیر سؤال خواهد رفت. به این منظور برنامه ریزان واحد صنعتی مذکور بهترین راه ممکن یعنی برون سپاری فرایند و انتخاب یک مجری متبحر جهت انجام عملیات انشعاب گیری گرم را بر تقبل تمامی هزینه ها و ریسک های فوق ترجیح می دهند.
اسپلیت تی

اسپلیت تی

  • فرایند هات تپ را نمی توان به صرف انجام عملیات انشعاب گیری توسط دستگاه hottap تقلیل داد. این فرایند مستلزم پیاده سازی گام های پیش آماده سازی و آماده سازی می باشد که هر کدام توان و نیروی زیادی را مصروف خود می سازد. از جمله حساس ترین فرایندها در گام های آماده سازی ساخت اتصالات و فیتینگ ها، و نصب آن ها روی خطوط لوله و مخازن می باشد. حساسیت این فرایند به نحوی است که استانداردهای جهانی تدوین شده برای افزایش ضریب ایمنی عملیات hottap، به همان میزان عملیات، به فرایندهایی نظیر نصب اتصالات پرداخته اند. ساخت اتصالات سه شاخه برای انشعاب گیری نظیر اسپلیت تی و سدل نیپل از گام های اساسی و حیاتی در عملیات هات تپ محسوب می شود. فرایند طراحی و ساخت این اتصالات محاسبات خاص خود را خواهد داشت که مهندسین یک واحد صنعتی نفتی و گازی به خودی خود قادر به انجام آن نیستند. لذا به این منظور نیز ناچارند واحدهای مهندسی و طراحی پیش بینی کنند که خود هزینه و زمان سربار دیگری به سایر هزینه ها می افزاید. بنابراین بار دیگر می توان نتیجه گرفت که واحدهای صنعتی در صورتی که استفاده مکرر از عملیات هات تپ ندارند غالباً ترجیح می دهند از مجریان هات تپ به عنوان پیمانکار بهره بگیرند.

بنا به توضیحات بالا می توان گفت بخش اعظم خدمات ما در زمینه هات تپ مربوط به انجام عملیات های انشعاب گیری گرم در محل سایت واحدهای صنعتی بوده است. انجام صدها عملیات انشعاب گیری در واحدهای پالایشگاهی، سکوهای نفتی، پایانه های نفتی، خطوط انتقال بین شهری، مجتمع های پتروشیمی، نیروگاه ها و واحدهای صنعتی در مقایسه با حجم فروش دستگاه هات تپ و لوازم جانبی و یدکی آن طی سالیان اخیر قابل مقایسه نبوده است. البته این بدان معنا نیست که تمامی مشتریان استفاده از خدمات هات تپ را بر خرید دستگاه هات تپ ترجیح می دهند. در شرایطی که یک واحد صنعتی نیاز به عملیات های مکرر انشعاب گرم یا هات تپ را داشته باشد طبیعتاً خرید دستگاه انشعاب گیری و سپری کردن دوره های آموزشی پرسنل جهت یادگیری مراتب انجام هات تپ مقرون به صرفه تر خواهد بود. علی الخصوص واحدهای صنعتی و خدماتی شهری که نیازمند انشعاب گیری مستمر از خطوط لوله می باشند ترجیح می دهند دستگاه هات تپ را خریداری و خود نسبت به انجام عملیات اقدام کنند. برخی شرکت های خدمات گاز درون شهری از این جمله اند. از آن جا که این واحدهای خدماتی به صورت مکرر به عملیات انشعاب گیری گرم نیازمند می شوند و نیز از آن جا که این عملیات ها اغلب در سایزهای مشخص و کوچک انجام می شود واحدهای مذکور تصمیم به خرید دستگاه هات تپ می کنند. معمولاً به جهت نزدیک بودن سایز انشعاب های مورد نیاز این گونه واحدهای صنعتی، خرید یک مدل دستگاه هات تپ برای ایشان کفایت می کند و در مواردی که دستگاه هات تپ مذکور پاسخگوی برخی نیازهای ویژه آن ها نباشد نسبت به استفاده از خدمات پیمانکاران اقدام به عمل می آورند. البته کماکان بزرگ ترین واحدهای خدماتی درون شهری نظیر شرکت گاز استان تهران همچنان ترجیح می دهند فرایندهای مربوط به انشعاب گرم را برون سپاری کنند و شرکت پیشگام صنعت ابزار سال هاست که مجری انحصاری عملیات های مذکور برای شرکت گاز استان تهران می باشد اما برخی شرکت های توزیع گاز استانی نسبت به تبدیل به مجری عملیات انشعاب گیری اقدام کرده اند.

بسیاری از واحدهای صنعتی از این نوع طی سالیان اخیر از شرکت پیشگام صنعت ابزار دستگاه هات تپ را خریداری کرده و دوره های آموزشی تئوری و عملی را نزد مهندسین و اچراتورهای ما سپری کرده اند. این واحدها در حال حاضر نه تنها نیازهای خود بلکه نیازهای واحدهای صنعتی مشابه و مجاور خود را نیز رفع می کنند و به این ترتیب خود به پیمانکار عملیات های انشعاب گرم البته در مقیاس های سبک و کوچک شده اند؛ امری که شرکت پیشگام صنعت ابزار به نوبه خود از آن حمایت می کند تا به این ترتیب زمینه و دامنه زمانی و کاری گسترده تری برای ارائه خدمات حرفه ای تر و تخصصی تر برای خود بگشاید.

هات تپ

فروش هات تپ

 


ارسال دیدگاه