فیلم پروژه‌های هات تپ


تاریخ ارسال : ۹۵/۱۰/۲۸


هات تپ

هات تپ خطوط لوله و مخازن بمنظور انشعاب گیری گرم از خطوط لوله ای است که به بهره برداری رسیده و سیال در آنها جریان دارد. در صورت نیاز به ایجاد هر گونه ایجاد در طراحی خطوط لوله و جریان سیال در مجتمع‌های صنعتی، مدیران بهره‌برداری واحدها طبیعتاً ترجیح می‌دهند تا این کار بدون بروز کم‌ترین وقفه، کوچک‌ترین اثرات جانبی و حداقل زمان و هزینه تلف شده به همراه باشد. از این رو به دنبال فن‌آوری‌هایی نظیر هات تپ می‌روند که فرایندهای مورد نیاز خود را به بهترین شکل ممکن و با کمترین اثرات جانبی بر فرایندهای جاری و روزمره مجتمع به پیش ببرد.

در خصوص انشعاب گیری از خطوط لوله، عملیات انشعاب گرم یا هات تپ بهترین فن‌آوری در جهت نیل به این هدف محسوب می‌شود. در عملیات هات تپ بدون نیاز به وقفه در فرایندهای جاری، واحد مذکور می‌تواند بخش مورد نظر از لوله را سوراخ و انشعابی جدید در آن به کار بگذارد. این فرایند با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فرد دستگاه هات تپ انجام شدنی است. این دستگاه با قابلیت آب بندی مطمئن و بدون بروز هر گونه حفره‌ی ایجاد کننده نشتی، روی بخش مورد نظر لوله نصب شده و با برش لوله توسط کاتر مجرای جدید انشعابی روی خط لوله را فراهم کند.

از این رو فن‌آوری هات تپ از زمان شکل گیری و تکوین کمک زیادی به فعالان مجتمع‌های صنعتی کرده و آن‌ها را از هزینه‌های ناشی از انشعاب گیری به روش‌های سنتی رهانیده است.

عملیات هات تپ از جنبه های زیر باعث کاهش هزینه و زمان هدر رفت پروژه‌های انشعاب گیری شده است:

  • کلیه مراحل انجام عملیات هات تپ در شرایطی صورت می‌گیرند که سیال درون لوله در حال جریان است و از این رو نیازی به قطع جریان نیست. در روش‌های سنتی بمنظور انشعاب گیری چاره‌ای جز قطع کردن خط و تخلیه لوله از سیال نبود.
  • عملیات هات تپ در بازه زمانی کوتاه انجام می‌شود. درست است که مراحل پیش آماده سازی و ساخت تجهیزات و اتصالات برای هات تپ ممکن است زمان‌بر باشد، اما بخش اعظم این فرایند در خارج از محل سایت انجام شدنی است. فقط مراحل نصب اتصالات و انجام هات تپ نیاز به کار در محل دارد و از این حیث تزاحم روندها و فعالیت‌ها درون سایت به حداقل زمان ممکن کاهش پیدا می‌کند.
  • نیروی انسانی درگیر در فرایند هات تپ نسبت به روش‌های انشعاب گیری سنتی بسیار محدودتر است. معمولا هر کدام از فرایندهای هات تپ نیازمند ۳ الی ۴ اپراتور آشنا به کار است. این در حالی است که در روش‌های سنتی انشعاب گیری چندین نفر می‌بایست گام‌های فرایند از جمله تخلیه خط، برش لوله و … را به پیش می‌بردند.

فیلم درج شده منتخبی از تصاویر پروژه‌های هات تپ را شامل می‌شود که طی سالیان متمادی توسط شرکت پیشگام صنعت ابزار انجام شده است. این پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور، روی انواع خطوط لوله حاوی سیالات مختلف از جمله نفت و گاز و بنزین و فرآورده‌های پتروشیمی و… انجام گرفته است. شرکت پیشگام صنعت ابزار با تجربه انجام صدها عملیات موفق هات تپ در سالهای متمادی اخیر از پیمانکاران نام‌آشنای کشور در زمینه انجام عملیات‌های هات تپ و استاپل می‌باشد و ضریب ایمنی و دقت بالای فنی پروژه‌های هات تپ این شرکت، در کنار تجربه بالا و تیم فنی و عملیاتی متبحر اکنون آن را بدل به مجری برجسته این قسم عملیات‌ها گردانده است. در فیلم تصاویری از مراحل مختلف انجام عملیات هات تپ، اعم از مراحل آماده سازی، ساخت اسپلیت تی، نصب و جوشکاری اسپلیت تی روی لوله و نیز انجام عملیات انشعاب گرم هات تپ را مشاهده می‌کنیم.

فیلم هات تپ

خدمات هات تپ

 


ارسال دیدگاه